Deelname

Tijdstip: 7 november 2017, 10:00 uur tot 17:00 uur

Locatie: Gieterij 212, 7553 VZ Hengelo

Doelgroep: managers, verkopers, PR functionarissen, en allen die het bedrijf of de producten of diensten naar buiten toe moeten (re)presenteren.

Aantal deelnemers: minimaal 5 tot maximaal 12

Prijs: € 295,00 (ex BTW), bij vroegtijdige boeking t/m 2 oktober 2017: €250,00

Aanmeldingssluiting: 20 oktober 2017

Communicatietaal: Nederlands

Voor meer info over de inhoud van de volgende workshop en de docenten klik op

Meer informatie

Aanmelden

 

Ondernemen in Duitsland: hetzelfde spel met andere regels

Deze workshop kunt u ook als in-company training boeken. Neem in dat geval contact op voor een offerte.

 
Wilt u zaken gaan doen met Duitsland, en wilt u weten wat uw kansen op de Duitse markt zijn? Bent u al actief op de Duitse markt, maar wilt u uw omzet verhogen? Dan mag u deze workshop niet missen, want als het in Duitsland lukt, dan lukt het in heel Europa." Dat hoor je vaak als het om ondernemen in Duitsland gaat.
 Wie het spel wil winnen moet de spelregels kennen en slim toepassen. Zo is dat ook bij het zakendoen. Als u de Duitse markt wilt veroveren, maakt u meer kans als u dat op de Duitse manier en volgens de Duitse spelregels doet. Niet alleen de regels van de wetgeving zijn in Duitsland anders, maar ook het zakendoen zelf. De omgang met elkaar is anders, de manier van samenwerken, hoe men zich zelf en het product presenteert, wat men van elkaar verwacht, etc.
 
In onze workshop maakt u kennis met de spelregels voor ondernemen in Duitsland en leert u deze slim toe te passen. We besteden aandacht aan marketing- en communicatiemodellen en de denk- en verwachtingspatronen van de Duitse ondernemer. Maar vooral laten we Duits en Nederlands voorbeeldmateriaal zien, zoveel mogelijk uit uw eigen branche. Zo zult u zien dat het soms niet handig is uw website of bedrijfsfolder simpelweg te laten vertalen, maar dat het soms nodig is uw informatie aan de verwachtingspatronen van de Duitse ondernemer aan te passen, een Duitse bril op te zetten als het ware. Soms is het voldoende de klemtoon op andere dingen te leggen, bepaalde dingen te concretiseren of informatie toe te voegen. In discussie met andere deelnemers werkt u dan die informatie uit die uw bedrijf bijzonder en voor de Duitse markt interessant maakt. Deze kunt u dan opnemen in uw bedrijfsinformatie zoals folders, website en bedrijfspresentaties.
 
Na deze workshop bent u voldoende toegerust om het spel slim te spelen en te winnen!
 
 
 

 

Neem contact op

Thotaal Servicebureau,
Abraham ten Catestraat 19
7622 EG Borne 
Tel: 074 2670387
Email: info@thotaal.nl

Social